четвъртък, 4 март 2010 г.

Няколко причини поради, които спрях да гледам българска телевизия

От близо 6 месеца не съм гледала българска телевизия. Интересното е че не ми липсва. Дори напротив. Интернет е по-добър. Гледам това, което си поискам, чета това, от което се интересувам и най-важното виждам различни безпристрастни мнения по всички въпроси.
ОК. Не за това ще говоря, а за причините поради, които спрях да гледам българска телевизия в частност. Чуждестранна понаглеждам от време на време, когато дават спорт.

Първа причина: Турските сериали
Нищо против, но вече се прекали с тях. Дори по новините тръгнаха да ме убеждават колко касови били и интересни. Една проста справка в IMDB направих за толкова нашумялия "Перла". Указа се че въпросният "мега-хипер-касов-уникален" филм се излъчва само в Турция, Албания, Румъния, Либия и България. Гледала съм няколко серии от тази продукция и нещо не ме грабна. Със сигурност има милиони хора в България, които го гледат, НО въпросът ми е "Защо изкуствено се опитват да ме убедят, че турските сериали са мега-хипер касови...?" Кой иска да ми натрапи турското кино и да ме убеди, че било едва ли не едно от най-качествените в света след като тези филми за популярни единствено в 4-5 държави и то главно балкански...? Както и да е... живеем в демокрация и реших просто да се разгранича от това.

Втора причина: Чалгаманията
Преди гледах Слави. От един момент нататък започна почти всяка вечер да кани чалга певици. Тогава ми светна лампичката и се замислих за причината изведнъж рязко да се увеличат гостуванията на така наречените певици. Нищо лично към хората, които слушат подобна "музика" , просто не я харесвам. Ето че малко по-късно дойде и конкурсът "Стани чалга звезда", по-късно преименуван на "Стани поп-фолк звезда". При Иван и Андрей същата работа. Кучешки вой, къси полички и силиконови "очи". Реших да пусна малко футбол и то български...хоп... Коко Динев и Емилия на трибуните. Даваха ги повече пъти, отколкото удари към вратите имаше. Това ли са българските звезди и това ли е българската музика, както ни убеждава Слави Трифонов. Българска музика, а крадена от румънци, гърци, турци, сърби.

Трета причина: Повтарящи се филми отпреди 10 години
Едва ли трябва да пояснявам тук за какво става въпрос. Предпочитам да си изтегля филм на PC (Не се прави! И ти пиратстваш! :) ), отколкото да гледам хиляди пъти едни и същи филми.

Има още няколко причини, на които няма да се спирам подробно като това, че повечето български продукции са тъпо направени или глупаво преправени, а и 90% от водещите не стават за тая работа. Може да звучи малко критично, но това са си моите причини да не гледам българка телевизия:)

Ти гледаш ли? Ако гледаш, какво ти е интересно? Ако не гледаш, какви са твоите причини?
=======================================

2 коментара:

  1. Напълно споделям написаното. По същия начин престанах да гледам трите "национални" телевизии. Най-напред престанах да гледам Слави. Главно заради просташкия му стил, най-общо казано. После разни други "продуцентски" предавания, филмите от моето детство и накрая новините. А за турските сериали какво да кажа? Евтинийка. Нещо като "Робинята Изаура". Ама да ни ги натрапват? Мерси, както се казва на френски.

    ОтговорИзтриване
  2. Споделям напълно мнението ти. От няколко месеца се сдобих с българска телевизия и съм направо отчаяна....Не че по чуждоземските не е същата работа, но такова мозъчно промиване....и такова изпростяване....

    ОтговорИзтриване